i bring her sunlight

mula-mula bunyi keletak keletuk tumit kasut tu sayup-sayup je. tapi makin lama bunyi tu makin kuat. lain macam je. aku agak tuanpunya kasut tu mesti tengah hangin satu badan. bunyi tu tiba-tiba terhenti kat depan pintu bilik aku. terkejut aku tiba-tiba ada ketukan kat pintu. Mak oii kuatnya! eh! Cik Lawyer rupanya. nampak dahi dia berkerut-kerut. apa kes lak ni.

“nak cakap sikit boleh tak?”, kata dia, “saya tengah tension ni”. terus dia hempaskan badan dia yang kurrr semangat tu atas kerusi kat depan aku. berdebusss bunyinye … isk … ngilu aku jap. terus dia luahkan masalah dia dari A - Z. aku tak sampuk walau sepatah. lebihkurang cam first session aku ngan client. citer pertama paling penting. jgn sesekali interrupt!!

kesimpulannya, Cik Lawyer tengah tension kat Mr. Mim Alif Lam Sin, salah sorang junior partner kat sini. antara lain kata Cik Lawyer, Mr. Mim Alif Lam Sin buli dia sampai tugasan yang patut legal secretary yang buat, dia yang kena buat.

haiiii … memang dah macam-macam aduan aku dapat pasal perangai tak semenggah si mamat sekor ni. seingat aku lah, aku ngan 6 senior partners lain kat ofis ni pun tak pernah berperangai macam tu. tapi takkan aku nak burukkan partner aku sendiri depan Cik Lawyer ni, kan? aku bagi Cik Lawyer idea untuk buat list tugasan2 yang dia kena buat untuk both portfolio dia sendiri dan tugasan2 yang Mr. Mim Alif Lam Sin bagi. Prioritise it, nasihat aku. mana yang “urgent”, buat dulu. yang “important but not urgent”, buat kemudian. yang boleh secretary buat, pass kat secretary. hmm, baru lah nampak cahaya kat muka Cik Lawyer …. hehehe, i bring her sunlight!!!

anyway, aku decide untuk bagi sedikit lagi ruang untuk Mr. Mim Alif Lam Sin adapting his new life as a junior partner of the firm. dia ni smart tapi cuma malas sikit je. aku pun tak pandang ringan aduan Cik Lawyer. sebelum dia join team aku pun she herself dah jadi lawyer for almost 6 years. aku harap pasni things will be much better…

Comments

Popular Posts