benci tahap GABAN? ...ouch! reality hits ...!

yes, reality hits … itu pelajaran paling mahal yang aku dapat baru-baru ni. aku dah lama tahu dia tak suka aku. tinggal tak dapat nak teka setinggi mana graf ketidaksukaan dia tu. selama ni aku ingatkan bencinya di tahap biasa-biasa saja. aku ingat lambat laun perasaan tu akan berkurangan jugak. tapi khabar yang disampaikan oleh seseorang baru-baru ni betul-betul buat aku tersedar. dia benci yang betul-betul benci kat aku rupa-rupanya … tahap GABAN!!!

ok, fine … seems nothing i can do to remedy the situation. i guess i’ll be ok and won’t miss anything by staying low. silence is golden what ... alhamdulillah, bagi meredakan rasa, aku dah ketemu apa yang dapat berikan aku sedikit ketenangan (buat masa ini). tak kenal pun tak apa. mana tau lebih baik begitu. janji boleh kuleraikan apa saja kebuntuan yang ada.

betul jugak katanya "nape lah kita nak sedih bila tak dapat tempat di hati manusia. bukankah mendapat tempat di hati tuhan lebih penting? kamu kan dah pernah bergelumang dalam kancah yang lebih hebat dari ini dan kamu dah berjaya laluinya. for sure kancah sekecil ni akan dapat kamu harungi jugak dengan izinNya, insya Allah. nak buat apa lagi kalau dah kebencian tu yang berikan kedamaian di hati? tak perlu buat apa-apa. syukur, kamu ada all that matters now – KEWARASAN, KEWARASAN, KEWARASAN."

Comments

Popular Posts