aku percaya sabar memang tak ada hadnya ....

semalam buat kali ketiga kejadian tu berlaku dalam tempoh 3 bulan kebelakangan ni. entah apa hukum tuhan, ketiga-tiga kalinya berlaku masa aku tengah dalam mood paling baik, paling tenang. tengah tidak tersangka ia akan terjadi. menangis aku malam tadi memikirkan salah ke doa aku pada tuhan selama ni. aku doa minta kekuatan sebab setiap kali aku memohonnya aku merasakan diri aku sedang hadapi dugaan paling getir dalam hidup aku. tapi apa yang berlaku, dugaan yang datang seterusnya lebih mencabar, lebih menyakitkan. aku doa minta ketenangan sebab setiap kali memohonnya aku merasakan diri aku sedang dalam kekalutan yang amat sangat. tapi apa yang berlaku selepasnya sentiasa memberikan aku kekalutan dan keserabutan yang lebih meresahkan dari sebelumnya.

aku kan ... aku dah makin letih sebenarnya. tuhan masih belum kabulkan doa aku. doa aku masih salah lagi agaknya. belum dapat apa yang aku harapkan. mungkin agaknya Dia ada plan lebih baik untuk aku. mungkin. kalau macam tu tak apa lah kalau aku kena lalui seperti kejadian semalam lagi dan lagi dan lagi ... sabar tu kan tak ada hadnya! cuma …. masih perit memikirkan perasaan aku semalam. betapa sedih dan terhina bila dengan sinis aku disindir tak menghargai lansung pengorbanan yang telah dilakukan buat aku. sebetulnya setiap kali kejadian seperti semalam berulang, itulah saja yang akan didengar oleh telinga aku … aku cuma terfikir kalau orang lain berada di tempat seperti aku, bukankah begitu juga respons nya?

Ku Mohon

Setiap hari kumohon
Agar Kau sentiasa
Memberiku ketenangan dalam hati... kekuatan
Menempuhi segala dugaan yang mencabar ini
Pasti punya ertinya

Engkau beriku harapan
Menjawab segala persoalan
Hadapi semua dalam tenang
Dengan merasa kesyukuran
Ku doa Kau selalu
Mengawasi gerak-geriku
Berkatilah ku penuh rahmat dari Mu

Oh Tuhan terangkan hati dalam sanubariku
Untuk menempuhi segala hidup penuh cabaran ini
Oh Tuhan ku berserah segalanya kepada Mu
Agar jiwaku tenang dengan bimbingan Mu selalu

Ada kala ku merasa hidup ini seperti kaca
Jikalau tidak bersabar
Hancur berderailah akhirnya
Tabahkanlah hatiku
Melalui semua itu...
Oh...Kuatkanlah
Cekalkanlah diriku
Curahkanlah nikmat Mu pada hidupku

Comments

Popular Posts